Tuesday, December 8, 2009

AVSLUT: flash

Flashkursen är slut och det känns ju lite skönt faktiskt. Ser fram emot en tid utan någon som helst kodande, och att få filma lite. Här kommer några plus och minus med Flash-kursen.

+ Man fick lära grunderna i Flash. Jättekul. Synd bara att vi inte riktigt hann med att också göra något kul med projektet. Man blev inspirerad av att se vad man skulle kunna göra med Flash, men insåg samtidigt att det nog behövs mer än en månads kurs för att komma dit. Lärarna fanns tillgängliga för handledning ofta vilket man ju måste gilla.

- För lite action script. Jag kände att jag velat kunna hur man kodar fler funktioner. Mer som i html-kursen när man fick lära sig olika script nästan som glosor. Kurslitteraturen tog upp de vanligaste funktionerna men det var inte helt lätt att tillämpa dem i projektarbetet eftersom det såg helt annorlunda ut. Duggan tyckte jag var okej bortsett från att jag ogillar minuspoäng, men det ändrades ju så problemet försvann.

Slutligen tycker jag det är kul att ha koll på de olika funktionerna i Flash eftersom det ju är en förutsättning för att själv kunna fortsätta utvecklas.

No comments:

Post a Comment